R E K L A M A

+ +2 - Blind środkowym obrońcą?!

Wypowiedzi przedmeczowe Red_Devil @30.07.2015 | Przeczytano 2077 razy

Blind środkowym obrońcą?!

Jako, że tournée już za nami, oczy wszystkich zwrócone są na 8 sierpnia i mecz z Tottenhamem Hotspur. Jeszcze w USA po meczu z PSG Louis van Gaal uchylił rąbka tajemnicy na temat wyjściowej jedenastki z "Kogutami".

Teraz United wracają do Anglii, gdzie 8 sierpnia rusza sezon Premier League. W pierwszym spotkaniu na Old Trafford dojdzie do starcia z Tottenhamem Hotspur. Van Gaal już myśli nad wyjściowym składem.

Najpierw wybieram taktykę, a gdy ona już działa, pozwalam zawodnikom w niej grać. Myślę, że zagram [Lukiem] Shawem i [Matteo] Darmianem, a także Daleyem Blindem. Nie wiem jeszcze kto zagra na prawym środku obrony. Jestem zadowolony z gry Darmiana, widać że może grać na prawej lub lewej flance.

Cieszę się, że na tym tournée nie mieliśmy kontuzji. W zeszłym roku w pierwszym meczu Premier League musiałem grać Tylerem Blackettem i Jessiem Lingardem. Teraz mam pełen wybór i mogę zdecydować się na kogo chcę. Jest większa konkurencja w zespole i lepsza równowaga. Jestem pełen wiary przed startem rozgrywek.

Dziennikarze pytali też o grę Blinda na środku obrony. Van Gaal podkreślił, że dzięki jego uniwersalności może zagrać wszędzie, ale:

Bardzo podobały mi się jego występy, nie tylko dzisiaj, ale we wszystkich sparingach. Moim zdaniem może lepiej zaczynać akcje z tej pozycji, a ponadto dobrze broni. Myślę, że będzie grał na środku obrony, ale też w pomocy i na lewej flance. Jestem z niego zadowolony.


Źródło: ManUtd.com

Tagi: Daley Blind, Louis van Gaal, Matteo Darmian, Obrońcy, Premier League, Taktyka, Tottenham Hotspur, Wypowiedzi przedmeczowe

Ankieta - wypowiedz się!

Czy Daley Blind na środku obrony to dobry pomysł?

Komentarze (27)

Poziom: 66
dodano: 31.07.2015, 20:15, #27 Zwiń/Pokaż komentarz Eric Djemba-Djemba
Ja rozumiem, że LvG chce obrońcę, od którego już można zaczynać rozgrywać. Ok, to by się sprawdziło, np.: w Barcelonie, czy Bayernie, ale nie w lidze angielskiej. Blind jest na tę pozycję za słaby, za wolny... No, no nie! Nie zgadzam się. Za to na lewej stronie jak najbardziej. Widać, że Blind jest pupilkiem, no bo musi grać. Jednak podoba mi się to, że na lewej obronie większymi honorami obdarzył Shaw'a i to z powodu czysto sportowego.
dodano: 01.08.2015, 00:11, #26 Zwiń/Pokaż komentarz SleepingDevil7 [83.0.192.***]
Wystawianie Blinda jako ŚO w lidze angielskiej jest mniej więcej pomysłem zbliżonym do zmienienia Cillessena na Krula w rzutach karnych na MŚ hah. Wóz, albo przewóz. Albo wypali, albo nie. Czasem w szaleństwie jest metoda ;) Osobiście uważam, że należy poczekać do początku ligi i się przekonać jak to wypali, a nie z góry zakładać, że będzie tragedia. Zresztą, wydaje mi się, że na tourne wcale aż tak źle Daley nie grał na tej pozycji, jak to wszyscy tu dramatyzują i nie dał powodu żeby aż tak trząść portkami. Ba, po prawdzie, to zagrał tam najlepiej z wszystkich naszych stoperów, bo najsolidniej...
Poziom: 66
dodano: 01.08.2015, 10:25, #25 Zwiń/Pokaż komentarz Eric Djemba-Djemba
Czyli tak rozsądnie podejść do sprawy. :)

Mnie to zawsze środkowy obrońca kojarzy się z rosłym, umięśnionym facetem, który przeważnie jest kapitanem i ma wyraz twarzy kryminalisty. :D haha Nie no, po prostu taka "skała". Blind... Chucherko. No ale masz rację, poczekajmy, jak się sezon zacznie.
dodano: 01.08.2015, 10:50, #24 Zwiń/Pokaż komentarz SleepingDevil7 [83.0.192.***]
Taktyka jest pewnie taka, że każdy rywal przed meczem jak zobaczy Blinda wypisanego w obronie, to ryknie śmiechem i będzie go lekceważył, a on znienacka po kolei będzie każdego kasował hahaha :D Spoko, sezon temu też ludzie dramatyzowali, że Blind nie da rany na lewej obronie, bo za wolno biega i będą go [***] zjadać, a potem było odwrotnie :D

Poza tym... Kolega tu pisze o wyglądzie stopera rodem z kryminału, napakowanym mięśniaku, a ja się zapytam, który nasz stoper, obrońca tak w ogole wygląda? :P Przecież u nas same chudzielce są? Ten Darmian, to już w ogóle z Angelem mógłby patyczakowością konkurować, a wymiatał na tourne :P
Poziom: 66
dodano: 01.08.2015, 10:59, #23 Zwiń/Pokaż komentarz Eric Djemba-Djemba
Vidić Panie, albo specjalnie napisałem: "skała", co odnosi się do pewnego Holendra, którego sprzedaż do Lazio tak bardzo żałował sir Alex. :)

Zaczynają plotkować o rzekome ofercie aż 34 mln za John'a Stones'a z Evertonu! :) Anglik zawsze dobry! :p

//Edytowano 1 raz, ostatni raz 01.08.2015, 11:01

dodano: 01.08.2015, 12:04, #22 Zwiń/Pokaż komentarz SleepingDevil7 [83.0.192.***]
Pocieszę, że ten Stones też jest prawonożny hahaha Ogólnie każdy obrońca, którym się interesujemy, jest prawonożny, więc co? Konkurencja tylko dla Smalla i Jonesa według filozofii trenera? :P
Poziom: 66
dodano: 01.08.2015, 12:08, #21 Zwiń/Pokaż komentarz Eric Djemba-Djemba
O, jacie.... No właśnie. Eee to pewnie ploty. :/

Właśnie, oprócz umiejętności wprowadzania piłki do gry, to jeszcze lewa noga jako ta "dominująca" jest istotnym aspektem. No cóż...
Poziom: 32
dodano: 31.07.2015, 09:23, #20 Zwiń/Pokaż komentarz Misiekxx96
Fakt, że Blind jest uniwersalnym graczem i może grać na kilku pozycjach, ale moim zdaniem najlepiej sobie radzi grając na swojej nominalnej pozycji czyli defensywnego pomocnika.
Na obronę krótko mówiąc się nie nadaje a na defensywnej pomocy może więcej dać drużynie.
Trzeba jeszcze w tym okienku dokupić jednego środkowego obrońce i będzie dobrze.
Poziom: 47
dodano: 30.07.2015, 14:34, #19 Zwiń/Pokaż komentarz sarkazm
Strzał w stopę, Blind ewidentnie nie nadaje się na środek obrony.
Holender przychodził do United w roli pomocnika i zapchajdziury, miał łatać tam gdzie nominalny gracz z powodu urazu wystąpić nie może, a Luj robi z niego na siłę gracza pierwszego składu, w głowie mi się nie mieści, że ma się to odbywać kosztem zdrowego Smallinga.
U LvG nie może być dobrobytu w składzie, bo odpala mu się w głowie tryb kamikaze.
Ciekawe ile punktów pogubimy grając Daleyem w obronie, zanim van Gaal postąpi normalnie.
dodano: 30.07.2015, 16:08, #18 Zwiń/Pokaż komentarz Darek89123 [79.186.86.***]
Hej,

Próbuje ustalic sklad w fantasy i chcialbym wziac Darmiana, myslicie ze bedzie gral w podstawie?
Poziom: 39
dodano: 30.07.2015, 16:32, #17 Zwiń/Pokaż komentarz belinea
Kosztuje 5.5 mln czyli nie jest drogi.Ja ogolnie zawsze biore w miare tanich obroncow bo malo pkt zdobywaja ale wracajac do Twojego pytaniato mysle ze Darmian bedzie pierwszym wyborem a Valencia rezerwowym.
dodano: 30.07.2015, 18:51, #16 Zwiń/Pokaż komentarz Darek89123 [79.186.89.***]
dziekuje za odpowiedz ;) dodam z mojego doswiadczenia ze obroncy potrafia nabic tyle punktow ze az czlowiekowi sie micha cieszy jak widzi w poniedzialek punktacje ;D
Poziom: 39
dodano: 30.07.2015, 22:16, #15 Zwiń/Pokaż komentarz belinea
Moze sie myle,ale obronca nie ma pkt tylko za czyste konto?
dodano: 31.07.2015, 08:48, #14 Zwiń/Pokaż komentarz Darek89123 [83.17.109.***]
Tak, ale tez maja za gola lub asyste. Wez pod uwage jak punktowali w zeszlym sezonie clyne i bertrand ;) Byli tani i nabijali pkt;) Kibicuje innej druzynie dlatego sie pytam czy Darmian bedzie gral, poniewaz uwazam ze Utd beda mocni w tym sezonie i obronca by sie przydal od Was ;)
Poziom: 44
dodano: 30.07.2015, 22:10, #13 Zwiń/Pokaż komentarz toporminator
Paranoja.
Nieograniczony budżet a najbardziej kulawa pozycja w ubiegłym sezonie nadal bez wzmocnień.
A na tounree nie trzymający krycia i podejmujący głupie decyzje Jones, z niskim i słabszym fizycznie Blindem. O tak, nie mogę się doczekać.
Poziom: 39
dodano: 30.07.2015, 22:16, #12 Zwiń/Pokaż komentarz belinea
Chyba pierwszy raz sie z Toba zgadzam :)
Poziom: 41
dodano: 30.07.2015, 17:19, #11 Zwiń/Pokaż komentarz wielkifanMU (1/3)
Mówiłem kilka miesięcy temu, że Blind od samego początku jest ,,specjalnie" traktowany przez van Gaala, bo to ewidentnie jego ulubieniec. Van Gaal zrobił łaskę swojemu rodakowi, że go w ogóle ściągnął do tego klubu, taka zapchajdziura jakich w Premier League pod dostatkiem do nas przyszła rok temu. Pierwszy sezon zagrała. Na drugi (który się jeszcze nie zaczął) pojawiła się konkurencja do gry w środku pomocy, na lewej obronie zostały zapowiedziane częste występy kupionego za grube miliony młodego Anglika. Dla biednego Blindoszka miejsca w pierwszym składzie zabrakło. Więc co zrobił dobry wujo Louis, ze swoim pupilem aby go zachwycić? Ano środkowego obrońcę. Co z tego, że Daley się nie nadaje. Co z tego, że jest za niski, co z tego, że jest za słaby fizycznie, co z tego, że jego doświadczenie z gry na tej pozycji jest niemal zerowe... hm, chwila, chwila zerowe? Van Gaal by powiedział: ,,Przecież zagrał kilka (żałosnych dodajmy) meczów towarzyskich jako stoper i już na pewno będzie najlepszym wyborem z całego składu na środek defensywy, tak dobry wpływ miały na niego spotkania z drugim garniturem Barcelony, czy z innym tam amerykańskim słabiakiem"
Chrzanić logikę, chrzanić fanów, chrzanić pozostałych członków drużyny, a co tam... zabawmy się na całego dajmy byłemu graczowi Ajaxu opaskę kapitańską, a niech ma chłopak, niech się czuję jakby wygrał los na loterii albo złapał pana Boga za nogi. Olać ciepłym moczem wszystko i wszystkim zróbmy z Blinda gwiazdę numer jeden, króla Manchesteru United. A może manchesterowskiego Messiego ?

,,Myślę, że zagram [Lukiem] Shawem i [Matteo] Darmianem, a także Daleyem Blindem. Nie wiem jeszcze kto zagra na prawym środku obrony"

Sądzę, że Blind poza tym jest gościem, który wie jak lizać [***] szefowi i się wysoko ustawić w firmie. Jak to inaczej wytłumaczyć? To jest zjawisko irracjonalne, zrobienie z Blinda ŚO i cenienie sobie go wyżej od Jonesa czy Smallinga.
Pewne miejsce w pierwszym składzie, pytaniem jest tylko kto będzie jego partnerem. Czy jest tutaj jakaś osoba, która uważa, że DB będzie lepszym obrońcom, niż Jones czy Smalling. [***] z tym, że oni są prawonożni, ale według LvG oznacza to, iż nie nadają się na pozycję lewego ŚO. A Rojo? Też słabszy, mimo, że z lepszymi warunkami i lewonożny?
Nawet nie musiałbym oglądać pierwszych meczów i tak wiem, że to nie wypali. W końcu van Gaal przejrzy na oczy. Zrobi to tradycyjnie trochę za późno, bo już się przyzwyczailiśmy, że ten człowiek ma spóźniony zapłon. Z ustawieniem 3-5-2 za długo sympatyzował, do Herrery przekonał się w końcu po paru miesiącach, marnując początkowo tego chłopaka na ławie. Do tego należy wspomnieć o Rooneyu, który za długo występował w pomocy, zamiast w ataku.

,,Cały zeszły sezon broniłem Blinda"

można ci już to wybaczyć. Strzelił parę goli, został uznany za drugi najlepszy transfer Manchesteru United w ubiegłym roku, choć cholera wie dlaczego(?) na siłę był upychany w pierwszym składzie, pod nieobecność Carricka mieliśmy katorgę a nie futbol z Blindem na DP. Ktoś przypuszczał, że może być jeszcze gorzej? Chyba nikt.
Ale potwierdziło się, że van Gaal nadużywa władzy robiąc ze swojego kolesia ważny punkt w swojej układance, choć ten na to nie zasługuje.
To jest patologia. Za taką patologię został wyrzucony z Barcelony. Zrobił z niej kolonię holenderską, miał gówniane pojęcie a uważał się, za wielkiego bosa, guru, speca, postać numer jeden w światowej piłce nożnej, a Barca przegrywała mecz za meczem.

Nie mówię, że van Gaal jest złym menadżerem, ale ma cholerne wady.
Co mu szkodziło wypożyczyć na jeszcze jeden sezon Falcao. Dobra alternatywa i zmiennik, mimo wszystko. A jakby odpalił ? Mielibyśmy miodzio, a tak to co nam zostanie. Chicharito, Wilson, Depay w ataku ? Really ? Bo nie oszukujmy się, wcześniej czy później Wazza dozna kontuzji.
Poza tym dlaczego LvG kazał się przez cały sezon kisić Di Marii na skrzydle, nie dając mu żadnej szansy na pozycji Fellainiego przed napastnikiem, gdzie Argentyńczyk czułby się najpewniej?

Szkoda, że Ferguson głębiej nie wykorzystał swoich dobrych kontaktów z Mourinho i się z nim nie dogadał w sprawie przejęcia pałeczki po Szkocie.
Dzisiaj mielibyśmy mądrego, rozsądnego człowieka na ławce trenerskiej. Potrafiącego sypnąć kasą za poczciwego zawodnika, jednocześnie na swój sposób oszczędnego, szanującego hajs klubu i nie przesadzającego w oferowaniu lukratywnych kontraktów zawodnikom (Shaw i ponad 100k/na tydzień)
Oby jakoś to się w przyszłym sezonie ułożyło. Ale kupowanie po 5-6 zawodników co sezon może nie mieć dobrego wpływu na zgranie drużyny. To może być kolejny błąd holenderskiego coacha, chodź należy mieć nadzieję, że tak nie będzie.
Poziom: 50
dodano: 30.07.2015, 18:01, #10 Zwiń/Pokaż komentarz dinos
Pojechałeś po bandzie. Okej, zgadzam się, że upychanie Blinda na środku obrony to spore nadużycie, ale znów nie przesadzajmy. Rysujesz tutaj wizję jakoby Blind cały czas w samych superlatywach wypowiadał się o van Gaalu, a ten w zamian na siłę go wystawiał wszędzie, robił z niego kapitana i Bóg wie co jeszcze. Bez przesady.

W zeszłym sezonie grał za Carricka, bo Carrick był kontuzjowany. Kto inny miał go zastąpić? Herrera? Fellaini? Mieli zupełnie inne zadania. W tym sezonie sytuacja wygląda inaczej. Jest Morgan, jest Bastian, wiec tutaj Blind nie ma czego szukać, chyba że (tfu, tfu) wszyscy nagle złapią kontuzję albo coś. Wydaje się więc, że aktualnie Daley powinien być opcją awaryjną w razie kontuzji lub innej niedyspozycji Shawa. I liczę, że właśnie tam będzie grał. Bo van Gaal przekona się, że tak powinno to wyglądać. Albo Blind nas zaskoczy - kto wie.

Nie przesadzałbym też z tymi ulubieńcami trenera. Kiedy przychodził, wszyscy spodziewali się, że van Persie będzie pod kloszem i jego ulubieńcem. No cóż, może czasami tak było, ale w efekcie van Gaal lekką ręka pozbył się swojego "ulubieńca", chociaż wcale nie ma aż tak pewnej sytuacji w napadzie. To więc pokazuje, że Holender potrafi podjąć decyzję i odsunąć typka, którego faworyzuje, jeśli widzi, że jest to potrzebne dla drużyny. I wierzę, że tym razem nie będzie inaczej.

Nawiasem dodam, że Ferguson również miał swoich ulubieńców, których wystawiał wbrew wszelkiej logice, żeby coś udowodnić. Więc nie ma co tak psioczyć na van Gaala, każdy trener ma swoje fanaberie.
Poziom: 41
dodano: 30.07.2015, 21:40, #9 Zwiń/Pokaż komentarz wielkifanMU (1/3)
,,Rysujesz tutaj wizję jakoby Blind cały czas w samych superlatywach wypowiadał się o van Gaalu, a ten w zamian na siłę go wystawiał wszędzie"

Nie, tylko staram się jakoś zrozumieć dlaczego na siłę jest szukane miejsce w składzie dla Blinda.
I podejrzewam, że wazeliniarstwem (może nie w mediach ale w szatni choćby) takim wielkim posłuszeństwem Daley załatwił sobie taką pozycję w drużynie. To jest moje zdanie, takie przypuszczenie nic wielkiego.

,, robił z niego kapitana i Bóg wie co jeszcze. Bez przesady"
Chyba nie wziąłeś tego na poważnie i podszedłeś z dystansem do tego fragmentu komentarza.

,,Nawiasem dodam, że Ferguson również miał swoich ulubieńców"

powiedz mi o kogo ci chodzi, żebym miał porównanie i żebym mógł stwierdzić, czy ono jest na miejscu.

//Edytowano 1 raz, ostatni raz 30.07.2015, 21:41

Poziom: 33
dodano: 30.07.2015, 17:33, #8 Zwiń/Pokaż komentarz Salami
Ja nie wiem co wy tak jedziecie po tym Blindzie. Oczywiście też uważam, że środek obrony powinni zajmować Rojo/Jones ze Smalligiem, ale to nie wina Daleya, że LvG go tam rzuca. Staram się zrozumieć co kieruje bossem przy takim ustawianiu zawodnik i jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że Blind potrafi dobrze piłkę wyprowadzić co i tak nie tłumaczy robienia z niego obrońcy. Poczekajmy do sezonu i mam nadzieję, że Lui zacznie stawiać Depaya na skrzydle i Blinda na boku obrony.
Poziom: 41
dodano: 30.07.2015, 17:44, #7 Zwiń/Pokaż komentarz wielkifanMU (1/3)
,,Staram się zrozumieć co kieruje bossem przy takim ustawianiu"

Tu nie ma co rozumieć, tylko trzeba przeczytać całego newsa.

Bardzo podobały mi się jego występy, nie tylko dzisiaj, ale we wszystkich sparingach. Moim zdaniem MOŻE LEPIEJ ZACZYNAĆ AKCJE Z TEJ POZYCJI, a ponadto dobrze broni.
Czyli tak, rozgrywanie piłki idąc tym tokiem myślenia jest na obronie sprawą priorytetową.
Poziom: 35
dodano: 30.07.2015, 15:13, #6 Zwiń/Pokaż komentarz Biesiadnik
Hejterzy jadą po Blindzie a to Jones zagrał padakę w ostatnich dwóch meczach i jego miejsce w składzie jest niepewne
Poziom: 63
dodano: 30.07.2015, 14:13, #5 Zwiń/Pokaż komentarz Guru Pitka
Nie no, nie róbmy sobie jaj. Owszem Blind jest uniwersalnym zawodnikiem, ale nie stawiajmy go na stoperze, gdy nie ma takiej potrzeby. Niech rywalizuje on na lewej obronie z Shawem, a środek zostawmy parze Jones-Smalling, osobiście chciałbym by ta dwójka grała z sobą jak najwięcej. No chyba, że ktoś nas na tą pozycję jeszcze wzmocni, ale na to się niestety nie zanosi, podobno Lui chciał tylko Ramosa, a innych opcji nie bierze pod uwagę. :(
Poziom: 50
dodano: 30.07.2015, 11:35, #4 Zwiń/Pokaż komentarz dinos
No dobra. Cały zeszły sezon broniłem Blinda, ale teraz VG naprawdę robi z niego świętą krowę. W środku pola miejsca dla niego nie ma, bo nie wygryzie ani Carricka, ani Schneiderlina, ani Bastiana. Jeśli Shawa oszczędzą kontuzje (na co szczerze liczę, bo w tym sezonie naprawdę może wystrzelić), to tutaj też nie ma czego szukać. I Lui upycha go na środku obrony.

Jest to o tyle niezrozumiałe, że bardzo rozwinął się Smalling i sadzanie go na ławie kosztem Blinda dlatego, że Holender jest Holendrem i gra lewą nogą to lekkie nieporozumienie. Mam tylko nadzieję, że to nie będzie zbyt kosztowane dla United, bo jak Daleya lubię, to jeśli trafi mu się bardziej zwrotny napastnik do pokrycia to leżymy i kwiczymy.

Jeszcze co do Darmiana - cieszy mnie ogromnie, że van Gaal nie zamierza nas męczyć Valencią na prawej obronie. Włoch jest świetny w defensywie i czasem coś szarpnie do przodu, czyli spełnia najważniejszą rolę obrońcy. No chyba, że trzeba będzie grać turbo ofensywnie, to wtedy pewnie miejsce dostanie Ekwadorczyk. Tak czy inaczej czuję, że Darmian będzie pewnym punktem obrony United w tym sezonie. Teraz tylko się modlić, żeby kontuzje omijały Shawa i mamy takie boki obrony, że hoho.
Poziom: 46
dodano: 30.07.2015, 09:47, #3 Zwiń/Pokaż komentarz oma45
Ewentualnie Luj pogrywa , ze ma środkowego obrońce a na spokojnie kontraktuje kogos ;)
Poziom: 39
dodano: 30.07.2015, 09:32, #2 Zwiń/Pokaż komentarz belinea
Kiepski zart,naprawde.Jones,Smalling,Rojo,Evans,Blackett,McNair a my bedziemy grali Blindem w srodku?Hahahah przeciez to nie moze sie udac.
Poziom: 35
dodano: 30.07.2015, 09:21, #1 Zwiń/Pokaż komentarz Miłosz
No tak, środek pola zapchany, Shaw w końcu złapał formę na swojej lewej obronie, a ulubieńca Blinda gdzieś trzeba upchać, no i przecież musi być "balans" w "procesie"m więc jeden z środkowych obrońców niech gra lewą nogą... prawda jest taka, że przeciętnie tam wyglądał Daley i tylko czekać aż Loui to zauważy.

Co do Darmiana, to pozytywnie zaskoczył, ale jestem zdziwiony, że lepiej wygląda w defensywie, niż w ofensywie, zobaczymy jak będzie dalej, bo Valencia to wcale nie jest taki łatwy rywal do miejsca w składzie

Komentarze (27)